Belangrijke informatie en maatregelen omtrent het coronavirus

Alleen spoed- en niet uitstelbare zorg

Om de verspreiding van het coronavirus zoveel mogelijk tegen te gaan zijn we helaas genoodzaakt om bovenop de verscherpte maatregelen onze werkwijze aan te passen. Voor spoed blijven we 24/7 open. Bij de specialistenkliniek wordt niet-spoedeisende zorg alleen geboden voor dieren waarbij uitstel van behandeling een ernstig negatief effect op de gezondheidstoestand kan hebben. De noodzaak hiertoe wordt beoordeeld door onze specialisten.
 

Wat houdt dat in?

Dit betekent dat we vanaf nu alleen nog patiënten ontvangen die met spoed geholpen moeten worden. Dit geldt in ieder geval vanaf woensdag 25 maart voor een periode van een maand. Geplande operaties of consulten voor behandelingen die niet urgent zijn, stellen we uit.

Alleen spoed- en niet-uitstelbare zorg, wat is dat?
  • Levensbedreigende situaties
  • Trauma door bijv. bijtincidenten/aanrijding
  • Plotselinge verlammingsverschijnselen
  • Gebroken poot/ernstige kreupelheid
  • Ernstige benauwdheid
  • Kortom, behandelingen van ziekten of aandoeningen waar uitstel van de behandeling leidt tot ernstige schade aan het dier
Twijfelt u of er een spoedgeval is?
Overleg dan voor het maken van een afspraak met ons via 0207400600.

---------------------------------------------------
EN: 
 

Only emergency care and non-postponable care

In order to prevent further spreading of the coronavirus as much as possible, we are forced to adjust our working method in addition to the stricter measures. We stay open for emergency care 24/7. At the specialist clinic, non-emergency care is only provided for animals where postponing the treatment leads to serious health damages to the pet. Our specialists will estimate if that is the case.
 

What does that mean?

This means that as of March 25 we will only receive patients who need urgent help. We postpone planned surgeries or consultation for treatments that are not urgent. This will last for a period of one month.
 
Only emergency or non-postponable care, what is that?
  • Life-threatening situations
  • Trauma from bite- or other accidents
  • Sudden paralysis
  • Broken legs/severe limping
  • Severe difficulty breathing
  • Summarized; all treatments of diseases of conditions where delay of treatment leads to serious health damages to the pet.
Are you unsure whether there is an emergency or not?
Please contact us: 020-7400600

---------------------------------------------------
 

Verscherpte maatregelen in de kliniek

Het coronavirus vraagt ook in onze kliniek om verscherpte maatregelen, daarom graag uw aandacht voor een aantal regelingen. Om de gezondheid van onze klanten, medewerkers en de samenleving te beschermen hebben wij speciale regels opgesteld voor de komende weken binnen de kliniek.
  • Heeft u klachten van neusverkoudheid, (aanhoudend)hoesten/keelpijn of koorts? Of bent u in contact geweest met iemand die COVID positief is getest terwijl deze persoon in de besmettelijke fase zat? Dan vragen wij u iemand anders te laten komen met uw dier.
    EN: Are you having a cold, (persistent)coughing, a sore throat or a fever? Or have you been in contact with a COVID positive person during the last 2 weeks we would like you to have your pet accompanied by another person.
  • Maak alstublieft bij binnenkomst gebruik van de pompjes desinfecterend middel (alcohol) om uw handen te ontsmetten. 
    EN: Please disinfect your hands when entering our clinic. You can use our disinfecting sprays (alcohol) at the entrance.
     
  • Om het risico tot besmetting zoveel mogelijk te beperken hanteren we maximaal 1 eigenaar per huisdier. Meld u  maximaal 5 minuten voorafgaand aan uw afspraak bij de balie. Bent u eerder? Wacht indien mogelijk buiten of in uw auto, zo voorkomen we drukte in de wachtkamer. 
    EN: To minimize the risk, we ask you to send only one healthy adult person to accompany your pet. Please check in with our receptionists only 5 minutes before your appointment. If possible, wait outside or in your car, so we can avoid crowds in our waiting room. 
     
  • Meld u bij binnenkomst eerst aan de balie. Als u de mogelijkheid heeft buiten te wachten, kunt u uw telefoonnummer achterlaten bij onze balie assistenten. U wordt gebeld zodra u aan de beurt bent.
    EN: Check in with our receptionist when entering the clinic. If you have the possibility to wait outside, you can leave your phone number with our receptionists. We will alarm you when it’s your turn. 
     
  • Heeft u geen mogelijkheid om buiten te wachten? Neem gerust plaats in de wachtkamer. Houd daarbij rekening met een afstand van 1,5 meter tot andere wachtende huisdiereigenaren.
    EN: If it is not possible to wait outside, please take a seat in the waiting room. Don’t forget to keep a safe distance (1,5 meters) towards other pet owners. 
     
  • Wij voeren de onderzoeken en behandelingen zonder uw aanwezigheid uit. De dierenarts of assistente neemt uw dier over in de wachtkamer. Wij vragen u, indien mogelijk, buiten of in de auto te wachten. Indien het niet mogelijk is om buiten te wachten kunt u plaatsnemen in de wachtkamer. De arts zal de anamnese telefonisch met u bespreken evenals de diagnose en het behandelplan.
    EN: We will perform the examination and treatments of the pet without presence of the pet owner. The veterinarian or assistant will ask you to wait outside. The veterinarian will discuss the diagnoses and treatment plan with you by telephone. 
     
  • We accepteren ALLEEN betalingen per pin, de betaalde factuur versturen wij per e-mail.
    EN: Please pay by card, we do NOT accept cash. We will email you the receipt.  

Samengevat

  • We onderzoeken en behandelen komende tijd alleen dieren die noodzakelijke zorg nodig hebben.
  • Bij klachten van neusverkoudheid, (aanhoudend) hoesten/keelpijn of koorts vragen wij u iemand anders te laten komen met uw dier.
  • Slechts één eigenaar per huisdier mee naar de kliniek.
  • Max. 5 minuten voor aanvang van de afspraak de wachtkamer betreden, indien mogelijk buiten of in de auto wachten. U kunt melden dat u er bent en wordt gebeld als u aan de beurt bent. 
  • Uitsluitend pin betalingen mogelijk, de factuur sturen wij u achteraf per e-mail.
  • Wij voeren de onderzoeken en behandelingen zonder uw aanwezigheid uit. De diagnose en behandeling zal telefonisch met u besproken worden. 

Coronavirus en huisdieren

Momenteel zijn er geen aanwijzingen dat COVID-19 uw huisdier kan infecteren. Er zijn ook geen aanwijzingen dat huisdieren een bron zijn voor het infecteren van mensen met COVID-19. Voor meer informatie en veel gestelde vragen verwijzen wij u graag door naar de volgende pagina: https://www.anicura.nl/nieuws/coronavirus-bij-honden-katten/ 

Deel deze pagina