Kwaliteit krijgen van de organisatie of alleen van de specialist?

Adriana Avis, baasje van Boris
27 februari 2019, Amsterdam

Ik heb een goede indruk van de kwaliteit en betrokkenheid van de specialiste toen we met aandacht begeleid werden tijdens het onderzoek waar onze poes voor verwezen was naar het MCD, door onze dierenarts. Ik heb helaas een slechte indruk van de organisatie: - Ik kreeg een verslag van het onderzoek en vermoeden van de voorlopige diagnose in het Engels, heel vreemd om dit (als Nederlander) te krijgen. - Er werd tijdens het bellen over de uitslag in vakjargon tegen mij gesproken, alsof ik precies weet hoe het onderzoek heet. Ik bel voor de uitslag en met name voor advies hoe verder. - De uitslag van het onderzoek zou 3 dagen na het onderzoek bekend zijn, ik moet dan wel precies bellen tussen 9-10 uur, wat een hoop geregel is in mijn werkagenda. Hier is tot nu toe 3x gezegd dat ik dit na 2 a 3 dagen opnieuw moet doen want de uitslag is nog niet binnen. Als je zit te wachten op een bericht of de tumor in Boris haar hoofd kwaadaardig is of niet, is dat naar. Als je dan afspreekt dat de volgende keer de organisatie zelf eens belt gebeurd dat gewoon niet. Ik weet nog steeds niks.... - Boris begon 3 dagen na het onderzoek een manke poot te krijgen op de plek waar het infuus heeft gezeten. Ik wilde dit bespreken wanneer ik eindelijk eens de uitslag kon bespreken. Gelukkig loopt ze, na 4 dagen op 3 poten door het leven te gaan, steeds minder mank en heb ik daar eigenlijk geen zin meer in. Vanaf het moment dat het geld binnen is, is de kwaliteit en de betrokkenheid voorbij.

Beste mevrouw Avis, we hebben inmiddels contact met u gehad en hebben naar aanleiding van uw feedback ons voorgenomen om nog beter te communiceren over wanneer er uitslagen van onderzoeken verwacht worden. Het verslag van het onderzoek dat u noemde is bedoeld voor uw eigen dierenarts (de verwijzend arts), op verzoek kan u als eigenaar het verslag ook krijgen, desgewenst vertaald in het Nederlands. We vinden het erg jammer dat u onze nazorg onvoldoende betrokken vond, het spijt ons dat we daar in tekort zijn geschoten en zullen dit bespreken in ons team. Sterkte verder met Boris!